website maken Antwerpen

Vandaag zullen we de belangrijkste principes delen, maar laten we eerst twee belangrijke punten onthouden:

We raden u aan om alleen externe promotie te maken als u zeker bent van de kwaliteit van uw product. Marketing zal een slecht product niet helpen om resultaten te behalen, maar het zal alleen de dood ervan versnellen; veiligheid is het belangrijkste criterium voor een linkprofiel, als je niet de expertise hebt om een ​​linkprofiel op te bouwen, laat deze vraag dan over aan professionals, of verlaat deze onderneming en focus je op het product.

We konden je er niet van weerhouden?) Toen ter zake!

Dit is de belangrijkste stap

Eerst moet u het huidige linkprofiel van uw site en concurrenten in detail analyseren.

U kunt het linkprofiel van uw site controleren met:

Google Webmaster tools – een vergelijkbare tool van Google, de volledigheid van gegevens is ook niet ideaal.

Tools voor het analyseren van het linkprofiel van elke site:

Ahrefs – subjectief gezien de beste tool voor het analyseren van backlinks, uitstekende gegevensvolledigheid en bruikbaarheid; minus – duur;

Linkpad is een gratis backlink-analysator. Toont de basistoestand van het linkprofiel en de ankerlijst van de site, het aantal inkomende en uitgaande links; de volledigheid van de gegevens is slecht;

Serpstat – heeft een link-analysemodule, maar geeft alleen gegevens weer van de laatste 3 maanden, gebruikt de Majestic-database;

Majestic is een high-end tool, dicht bij Ahrefs, de tweede alleen in bruikbaarheid (subjectief);

Megaindex is een goedkope tool met een goede gegevensvolledigheid;

Lees meer over de hulpprogramma’s voor het controleren van koppelingen.

Belangrijk! Als je het meest complete beeld van je linkprofiel wilt krijgen, combineer dan gegevens uit verschillende bronnen en bestudeer de volledige steekproef.

Waar kijken we naar bij het analyseren:

  • hoeveel links er zijn gepost gedurende een bepaalde periode (week, maand);
  • welke ankerlijst wordt gevormd;
  • welk type links wordt gebruikt;
  • van welke sites backlinks worden geplaatst;
  • de dynamiek van linkextractie.

Op basis van deze gegevens kunt u al een idee krijgen van de strategie van uw concurrenten.

Om concurrenten te vinden: voer je siteadres in Ahrefs in, open vervolgens het tabblad “concurrerende domeinen” en je zult sites zien waarmee je een gemeenschappelijke semantiek hebt. U moet minimaal 10-20 concurrenten zorgvuldig analyseren.

Koppelingsstrategie – concurrerende domeinen

Het is het beste om een ​​jonge site te analyseren die in de loop der jaren aanzienlijk is gegroeid. Dit betekent dat er een werkstrategie voor is gebruikt, inclusief een link. Het is onze taak om het uit te zoeken om het op ons product toe te passen.

Linkstrategie – verkeersdynamiek

Vervolgens moet u de verkeerskanalen van deze site bestuderen (gegevens verkregen via Semrush):

  • Linkstrategie – verkeerskanalen
  • Verkeerskanalen
  • Verkeerskanalen voor sociale media kunnen worden bekeken via Similarweb:
  • Linkstrategie – verkeerskanalen voor sociale media
  • En dan onderzoeken we het linkprofiel (screenshots van de Ahrefs-interface):

Linkprofiel

Na analyse van de dynamiek:

kijk welke links er de afgelopen maanden zijn verschenen

Backlinks in de afgelopen maanden

 Benadruk de technieken die uw concurrent gebruikt om links te krijgen en welke typen links het meest worden gebruikt:

  • Link mining-technieken van de concurrent
  • analyseer de bronnen om links te krijgen:
  • Bronnen voor het verkrijgen van links

Uit deze analyse kunt u al een algemeen beeld krijgen van de strategie van de concurrent.

Maar u kunt verder gaan en proberen de best practices van concurrenten te gebruiken.

Download backlinks van concurrenten, combineer de ontvangen gegevens en selecteer verkeerssites met DA> 30. Dit is een zeer subjectief criterium waarmee u zwakke donoren kunt afsnijden. Vervolgens moet u het handmatig analyseren:

Laten we een subtotaal maken:

  • geanalyseerde concurrenten;
  • begreep de groeistrategie van een jonge site in uw niche;
  • vormde een lijst van donoren voor verder onderzoek.
  • Laten we het laatste punt behandelen.
  • Kwaliteitscriteria voor donoren

Laten we het hebben over de belangrijkste criteria waaraan de site moet voldoen.

traffic is de beste donateur, het is een platform met traffic. Als de site verkeer heeft en er wordt op uw link geklikt, is dit de beste optie. Het type donor doet er niet toe: forum, blog, directory, enz.;

veiligheid – het is noodzakelijk om sites van hoge kwaliteit te kiezen, met veel vertrouwen en niet met spam. We raden u aan om het gebruik van dubieuze sites te weigeren. Houd er echter rekening mee dat als er veel externe links van een mediasite of een populaire blog zijn, dit normaal is!

thematiciteit – idealiter moet het onderwerp van de donorsite samenvallen met de gepromote site.

Bij het evalueren van het vertrouwen van een site raden we aan om één service te gebruiken. Probeer niet om verschillende services te combineren, aangezien dit alleen maar voor verwarring zorgt.

Focus op deze indicatoren als basis

DR Ahrefs> 20;

TF Majestic> 10;

Checktrust-vertrouwen – in het groene bereik.

Belangrijk! Als de site weinig vertrouwen heeft, maar een behoorlijke hoeveelheid verkeer, controleer deze dan in meer detail. Misschien is dit een nieuwe, snelgroeiende site.

Dit blijkt uit:

betrokkenheid van het publiek – een groot aantal reacties, post shares;

de regelmaat van het publiceren van nieuw materiaal op de site;

de dynamiek van het linkprofiel geeft aan dat mensen het over de site hebben of dat er geld wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van het linkprofiel.

Spammed-site

Maar maakt dat hem tot een slechte donor? Natuurlijk niet. Het is oké als de media veel uitgaande links heeft. Gezond verstand en analyse zijn de sleutel tot een succesvolle selectie van linkprofielen.

 Veilige ankerlijst

Anker is de tekst van de hyperlink die de gebruiker volgt naar de gewenste pagina. Het beïnvloedt de positie van de site bij het rangschikken. Indien correct gebruikt, zullen linkankers helpen om de site naar de TOP te brengen.

Als u commerciële ankers misbruikt, neemt de kans om onder de filters van zoekmachines te vallen dramatisch toe. Om dit te voorkomen, moet de ankerlijst gevarieerd en meestal niet-anker zijn

Verschillende methoden om links te krijgen

Het natuurlijke linkprofiel moet worden gevarieerd. Het is noodzakelijk om verschillende soorten links en methoden te combineren om ze te verkrijgen.

Laten we er enkele eens bekijken.

Directory’s – gebruik links van thematische directories, evenals referentie- en kaartdiensten, werksites en links van profielen op sociale netwerken. Het grootste probleem met deze methode is ledemaat. Goede gidsen, naslagwerken, etc. uiteindelijk eindigen.

De volgende 2 methoden zien er zo natuurlijk mogelijk uit voor zowel zoekmachines als doelgroepen:

Links van artikelen – wanneer u op verkeerssites wordt geplaatst, ontvangt u, naast de link, verwijzingsverkeer, een grotere merkbekendheid en als gevolg daarvan een toename van de posities in zoekmachines.

We raden u aan zelf teksten voor plaatsing voor te bereiden, zodat u uw product competenter aan het publiek kunt presenteren en het maximale effect uit de plaatsing kunt halen.

Crowdmarketing – communicatie op thematische fora, vraag / antwoord-sites. Het doel van deze methode is om iemand te helpen een antwoord op zijn vraag te krijgen en, indien mogelijk, een link naar uw product te geven. Deze methode kost ook tijd en ervaring om erachter te komen:

  • thematische discussies moeten vinden;
  • geloofwaardigheid van uw profiel creëren en ontwikkelen;
  • schrijf een nuttig bericht (waarvoor een diepgaand begrip van het onderwerp vereist is);
  • link organisch naar de doelsite.

Om tijd te besparen, kan de implementatie van een crowdmarketingcampagne worden gedelegeerd:

фриланс — кажется самым финансово выгодным вариантом, но только если вам сразу повезет найти дельного исполнителя. Есть вероятность срыва сроков, некачественного выполнения работы и огромных потерь времени на постоянный поиск и обучение людей;

in-house team – hiervoor moet u een staf creëren. Je besteedt tijd, financiën (lonen, huur van panden, etc.), maar je kunt zelfstandig mensen selecteren en opleiden, en je hebt volledige controle over het werk;

outsourcing – het toevertrouwen van professionele crowdmarketingdiensten, bijvoorbeeld referr.ru. De kosten zijn vergelijkbaar met een intern team, maar je krijgt een persoonlijke manager, samen stel je een technische opdracht op, desgewenst heb je controle over het werk, en het belangrijkste voordeel is de expertise van de aannemer en bespaart je tijd.

In vergelijking met artikellinks kost een crowdfunded link gemiddeld 240 roebel en is deze het meest geschikt om de gewenste linkprofieldynamiek te creëren. In dit artikel vindt u een vergelijking van crowdmarketinguitwisselingen.

U kunt de volgende plaatsingsstrategie toepassen:

1e maand

  • 50 links van gespecialiseerde forums;
  • 5-7 links van artikelen op gezaghebbende sites.

II maand

  • 50 links van forums en commentaren;
  • 5 links van artikelen;
  • 5 links van persberichten;
  • 5 links van de hoofdpagina’s van thematische sites.

III maand

  • 70 links van forums en profielen;
  • 5 links van artikelen;
  • 5 links van de hoofdpagina’s van thematische sites.

Het belangrijkste is om de dynamiek van de groei van backlinks niet te verminderen.

Building Link Profile Dynamics

De groei van de linkmassa van de site vertelt de zoekmachines dat het project leeft, dat het publiek ernaar toe komt, linkt, het gebruikt.

 

Belangrijk! Links moeten soepel en constant worden geplaatst, er mogen geen sprongen of vallen zijn. De eenvoudigste en meest kosteneffectieve methode om de noodzakelijke dynamiek van het linkprofiel te creëren, is crowdmarketing.

  • En tot slot, wat te vermijden:
  • een scherpe aankoop van een grote massa aan links;
  • automatische loopt door catalogusbases;
  • end-to-end links met commerciële ankers;
  • het plaatsen van links op niet-thematische pagina’s;
  • gedachteloze aankoop van links via uitwisselingen en aggregators.

Conclusie: met behulp van het gegeven algoritme van acties kunt u een natuurlijke groei van het linkprofiel bereiken. Onthoud dat dit proces constant en soepel moet zijn.

We hopen dat we u hebben geholpen de fijne kneepjes van linkpromotie te begrijpen. Haast u niet om meteen met uw site te experimenteren. Neem de tijd om alle ins en outs te leren, of besteed de klus uit aan professionals. Omdat u zonder kennis uw eigen product zeer snel kunt beschadigen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html