Steeds meer ondernemers nemen de beslissing om online een logo laten ontwerpen. En met goede reden. Het is belangrijk dat een logo past bij het bedrijf waarvoor het ontworpen wordt. Een kinderdagopvang heeft natuurlijk een heel ander soort logo nodig dan een bouwbedrijf. En een wellness center heeft een andere uitstraling dan een handel in elektronica. Een goede ontwerper weet welke designs bij welke onderneming passen, en ontwerpt een logo dat bij de klant een duidelijk beeld oproept waar jouw zaak voorstaat. Een logo dat staat als een huis.

Wat voegt een huisstijl toe aan je bedrijf

Je bedrijfsidentiteit valt of staat met visuele herkenbaarheid. Je hebt bij je bedrijfsvoering op verschillende manieren contact met je klant: bij het leveren van producten, het sturen van mailtjes en facturen en ook via de website die jouw klant bezoekt. De huisstijl is een systeem dat al deze soorten van communicatie visueel met elkaar verbindt. Dezelfde kleuren en vormen voor alle grafische elementen maken jouw bedrijf tot een krachtige en herkenbare eenheid. Als je overweegt om een logo te laten ontwerpen, ga dan na of ja eigenlijk wel een herkenbare huisstijl hebt. Zo niet, dan is dit een perfect moment om die in één moeite door samen met je nieuwe logo te laten designen.

Neem geen genoegen met dertien in een dozijn

Er zijn op internet mogelijkheden om zelf een logo te ontwerpen, met behulp van afbeeldinggeneratoren. Het risico daarvan is dat je logo vaak gaat lijken op andere beeldmerken. De programma’s waarmee je zelf deze logo’s kunt ontwerpen hebben namelijk maar een beperkt aantal mogelijkheden. Wil je een echt uniek logo, dat pakkend is en met geen enkel ander merk te verwarren valt? Vraag dan een offerte aan bij een betrouwbare partij die een 100 procent nieuw logo voor je kan ontwerpen. Vaak kan je voor een heel bescheiden prijs al een paar fantastische ontwerp te zien krijgen, en ook een volledige, goed uitgewerkte huisstijl hoeft niet veel te kosten.

Voor meer info :