De retail branche heeft het ongelofelijk zwaar in ons land, gelukkig zijn er betere vooruitzichten voor in de toekomst. Hoewel fysieke winkels het heel erg hebben moeilijk hebben begint de markt voor online verkoop alleen maar in positieve zin toe te nemen. Dit is dan ook een van de redenen waarom de winkel performance al jaren tegenvallen van veel fysieke winkels. Er zijn zelfs bedrijven die ruim drie derde van hun werknemers moeten ontslaan, zeg nou eerlijk dit is toch vreselijk als je eigenaar bent van een bedrijf of winkel. Dit is de enige oplossing voor veel grote bedrijven om uit de financiële malaise te komen, veel bedrijven moeten wel willen zij nog een kans maken om te overleven. Voor veel offline opererende bedrijven is het een kwestie van overleven in deze tijd en hopen op een positieve toename van hun omzet in de toekomst. De enige echte manier om te kunnen overleven is de winkel loyaliteit van de huidige bezoekers en klanten te vergroten om zo meer winst uit hun te halen zodat er niet specifiek gezocht dient te worden naar nieuwe klanten want die leveren op de langere termijn toch minder op. Het is namelijk algemeen bekend dat bestaande ‘loyale’ klanten veel meer opleveren dan nieuwe klanten waar je ook veel meer moeite voor moet doen om deze groep binnen te halen. Het ontslaan van werknemers is een zeer lastig proces voor veel bedrijven, je wilt ook niet dat mensen met een vervelend gevoel bij jou vandaan vertrekken maar hier kan je natuurlijk niet altijd iets aan doen als bedrijf zijnde. Veel directieleden vinden het heel moeilijk om mensen te ontslaan waar zij in het verleden een zeer prettige samenwerking mee hebben gehad, maar zij hebben geen keus en moeten dit wel doen om te leven als organisatie.
|
Voor meer info : https://www.crumbbase.nl/ |