De wereldwijde taak van een webdesigner is het ontwikkelen en implementeren van de stijl en het visuele ontwerp van de producten en projecten van het bedrijf in webkanalen. Het is belangrijk om alle iteraties, statistieken, conversies, trechters, KPI’s, Roadmap, MVP te begrijpen en de technische kant van ontwikkeling te begrijpen.

Een ideale webdesigner kent UI UX, begrijpt grafisch ontwerp en lay-out, kan, bij afwezigheid van een bedrijfsanalist, het gebruikersgedrag op de site analyseren en het ontwerp dienovereenkomstig optimaliseren. Hij begrijpt de taken van de marketingafdeling en weet een gemeenschappelijke taal te vinden met ontwikkelaars, heeft een artistieke smaak en uitgebreide kennis van internettechnologieën.

Afhankelijk van de specialisatie heeft een webdesigner taken voor het maken van creatieven (banners, promoties, e-mail), landingspagina’s, het optimaliseren van grafische afbeeldingen, webanimaties, het creëren van gebruikersinteractiescenario’s, voor ontwerpers die werken met mediabronnen zijn belangrijk vaardigheid in het werken met tekst. Het is belangrijk om te begrijpen waarmee u in uw specifieke geval moet werken.

Webdesigner tools:

  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Schetsen
  • Figma
  • After Effects
  • InVision
  • Zepplin

Dompel jezelf onder in wat je doet. Als je een baan bij een bedrijf hebt gekregen, probeer dan te begrijpen hoe een specifieke markt werkt: zoek uit wat de ontwerpers van concurrenten doen, test het product of de dienst van het bedrijf op jezelf als klant. Dit is relevant ongeacht de steilheid van de positie en het specifieke werkterrein. Of je nu van inhoud of interfaces houdt, onthoud dat ontwerp verre van formeel is en dat je het probleem moet begrijpen om met goede oplossingen te komen.

Luister naar de klant. Als een zakelijke klant vraagt ​​om een ​​vreemde knop in het midden toe te voegen aan je mooie lay-out, raak dan niet meteen gefrustreerd. Bespreek dit punt, hoogstwaarschijnlijk heeft de klant analysegegevens voor een dergelijke oplossing. Het is jouw taak om de wensen van het bedrijf te begrijpen en deze om te zetten in een handige oplossing, en niet alleen een mooie foto te maken.

Niet spuiten. Ik heb nooit degenen begrepen die onzorgvuldig op de hoofdplaats werken en lage standaard freelancers werven, wat vaak tijdens werkuren gebeurt. Als gevolg hiervan heeft een persoon geen goede portefeuillecases, een slechte reputatie en dubieus financieel gewin. Het is altijd het beste om u te concentreren op één project dat u professionele groei en nieuwe kansen kan bieden.

Interview vragen:

  • Hoe kies je een project om mee aan de slag te gaan? Wat zijn de belangrijkste criteria?
  • Wat is het meest interessant of moeilijk om mee te werken?
  • Zie jij nieuwe trends in de designwereld? Lukt het je om iets in je werk te gebruiken?
  • Uw een of meer projecten die u het leukst vindt? Waarom heb je ze gekozen?
  • Hoe neem je deel aan het ontwikkelingsproces?
  • Heeft u een plan van aanpak als u zich realiseert dat u de afgesproken tijdlijn niet haalt?
  • In welke ontwikkeling ben je geïnteresseerd? Vertel ons meer in detail, misschien heb je een wens om iets meer gespecialiseerd te doen?

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/