Als vertegenwoordiger of ondernemer werk je vaak buiten de deur, het bezoeken van klanten is een dagelijks proces. Bij deze bezoeken is het belangrijk om een goede indruk achter te laten, een positieve uitstraling en daar komen een aantal punten bij kijken. Het bezoeken van klanten moet altijd op tijd gebeuren, te laat komen laat een negatieve indruk achter. Een bedrijf kan de opvatting maken dat je met je hoofd ergens anders zit en met deals die gesloten moeten worden de afspraken niet nakomt. Als je bij een bezoek op tijd komt en representatief gekleed dan zorgt dat voor een professionele uitstraling en met het gevolg dat het vertrouwen bij de klant opwekt. Uit vertrouwen ontstaat een klantenrelatie dat voor een lange tijd kan duren en voor een bedrijf kan dit voor meer leads zorgen. Er is een toename in de omzet.

Een ander punt waar op gelet moet worden is de lichaamshouding, maar waarom? De lichaamshouding van een persoon spreekt boekdelen, hieraan kan gezien worden wat voor karakter een persoon heeft of het geeft juist een verkeerde indruk alsof je ongeïnteresseerd bent. Als een klant bij je op bezoek is en met een gebogen lichaamshouding dan krijg je snel de indruk dat persoon er geen zin in heeft en op bezoek is omdat het moet. Door een stevige handdruk en lichaamshouding zal je vriendelijkheid en vertrouwen uitstralen. Bedrijven vatten dit op als een persoon die zijn afspraken nakomt en voor beide partijen het beste er uit wilt halen.

Het is eerder beschreven maar het laatste punt is de kleding die gedragen wordt, dit moet representatief zijn als de klant bezocht wordt. In het zakelijk leven is het bijvoorbeeld een gewoonte om een pak te dragen bij het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. Als een bank bezocht wordt ervaar je een serieuze mentaliteit dat een doel wilt behalen. Een pak moet wel onderhouden worden en dit kan gedaan worden door een pak stomen. Dit is mogelijk bij Greenearth stomerij.

Voor meer info : http://www.stomerijpanda.nl/nl/